De verwachtingen van de klant liggen bijzonder hoog. Wat gisteren nog uitzonderlijk was, zal morgen waarschijnlijk de nieuwe norm zijn. Klanten worden mondiger, waardoor de klantbeleving ook sneller gedeeld wordt. We kunnen er dan maar beter voor zorgen dat de klantbeleving positief is.
Wanneer je je klant steevast en voortdurend naar de mond praat, ervaart hij jouw klantgerichtheid als ‘oké’. Wanneer dat een constante blijkt te zijn, creëer je qua beleving een vlakke lijn. Je klant is tevreden, hij vindt het oké. Ook niet meer dan dat.
Ons brein is een wonderlijke schepping: we zullen van een ervaring enkel de extremen en het einde onthouden (goed of slecht). Dat betekent dat we op bepaalde dingen ‘neen’ moeten zeggen omdat klanten geen pieken ervaren als we proberen in alles goed te zijn.
Customer Centricity is de methodologie achter de klantgerichtheid. Elke ondernemer wil dat zijn klanten z’n grootste fans zijn. Op die manier zijn ze niet alleen ‘oké’ met wat jij voor hen doet, maar dragen ze jou uit als hun grote favoriet. Je creëert ambassadeurschap: je klanten doen met veel vuur je PR en marketing voor jou, puur omdat ze doordrongen zijn van positieve belevingen. De implementatie van deze enthousiasmerende technieken vertaalt zich op korte termijn naar een boost in je organisatie- en salesproces en tal van innovatieve oplossingen.
Ik leer je medewerkers inzichten in de leefwereld van de klant, hen diepgaand begrijpen en weten waar ze van wakker liggen. Deze kennis stelt hen in staat precies die technieken aan te wenden die maken dat de klant zich gehoord, gewaardeerd en geholpen voelt.
Om ook jouw business te laten meegenieten van deze recente inzichten heb ik diverse trainingen ontwikkeld en richt ik doelgerichte coachings in. Vertrekkend uit mijn visie, aangevuld met mijn expertise, fungeer ik als competentiecoach binnen jouw organisatie.
Ik reik je medewerkers werkbare handvaten aan omtrent:
Waarom investeren in customer centricity? Enkele cijfers: